luni, 19 mai 2008

Visand la Marrakech

UPDATE: http://petrisorsokol.wordpress.com/2008/05/19/dana-deac-are-nevoie-de-ajutorul-nostru/

Sunt pasionata de dansuri orientale. De lumea tarilor desertului. De dune, miraj, furtuni de nisip (caci furtuni de nisip avem si noi, in propria lume launtrica!), de calatorii printre cunoastere si atemporal, ale beduinilor.
De cultura lumii arabe (a nu se confunda cu fanatismul religios!). Mai nou, visez candva sa ajung in Maroc. Marrakech, Tanger, Fes. Periculos sau nu, raman cu visul agatat de mine.
Caut in exteriorul fiintei mele proiectarea visului, in fiecare om intalnit in cale, in fiecare clipa sau situatie.
Ma vad cu propria energie alergand pe strazile din partea veche a unuia din capitalele imperiale, Marrakech. Visul meu reflecta nivelul vointei de a face ceea ce imi doresc. M-as simti, probabil, straina de realitatea lor si, totusi, m-as simti parte din ei cu sufletul. Ca sa fac fata realitatii, visez. Nu pana la disperare, caci altfel as pierde contactul. Dar visez , si visez cu culori, cu senzatii, dansuri si voaluri.
Ma vad cercetand moscheea Koutoubia, cautand idealismul dragostei pe care o intalnesti o singura data in viata. Cu ochii pe care nu ii avem zi de zi, cu mintea pe care nu o ai in fiecare etapa a varstei. Cu regasirea de sine in timpul unor dansuri care isi poarta propriul timp la nesfarsit. Cu importanta propriului suflet, pana la a crea instantaneu mirajul clipei. Fata Morgana. Maya.
Ma vad alergandu-mi privirile prin gradinile Bahia, cu scopul terapeutic de a-mi gasi linistea interioara. Parca si calitatea vioetii mele ar fi altfel inteleasa, cautand muzicalitatea culturii marocane. A propriului sine.
As face fotografii intruna in piata Jmaa-el Fna. As face in asa fel incat visul meu sa-l pot proiecta in cel mai sincer mod pe hartie, in fotografie, cu el, iubitul meu, de mana.
As manca tagine si bisteeya, as bea ceaiul lor de menta cu sufletul impartit intre cele 4 zari.
Traind senzatiile unei alte lumi, ma traiesc pe mine altfel. Imi creez tipare comportamentale pentru o noua zi, prin senzatiile care ar putea fi intalnite pe stradutele inguste vechi din "asezarea lui Dumnezeu" ("marrakech" vine din limba berberilor si exact asta inseamna).

Nu mi-as dori sa vizitez gradinile Majorelle fara el, persoana pe care o iubesc cel mai mult la ora actuala. Nu mi-as dori sa stau cu clipa de mana si sa pierd simtul timpului, fara ca el sa nu fie langa mine. Apropierea lui de mine si a mea de el creeaza dependenta de acceptarea sinelui in doi. Ecoul noilor priviri ale calatoriei mi-ar detecta in adancul sufletului si cele mai ascunse temeri de viata. Dar nu m-as mai teme, nu in acelasi fel. inveti sa intelegi ac timpul este perceput altfel in fiecare civilizatie si cultura. Inveti ca mirajul are si parti bune. Inveti ca senzatia de nou iti da abilitatea de a fi nedefiniti in senzatia cauitarii.
Invat visul in zeci de moduri, vazand dragostea (chiar si imperfecta) ca pe propria lume in alta lume.
Va las in compania unui sound superb... observati miscarile fetei din clip... fiecare miscare este ea insasi, o poveste, un cuvant.
Jamilla!




17 comentarii:

Dee@ spunea...

La inceputul anului si eu aveam o seama de vise si de planuri. Si uite ca incet incet mi se implinesc.

Cunoscandu-te acum cat esti de hotarata si in acelasi timp norocoasa, imi si imaginez cum in foarte scurt timp ai sa povestesti nu ca visezi, ci cum a fost in Marrakech. Am aflat ca aproape orice vis poate deveni realitate, numai sa vrei cu adevarat. Iar tu, draga mea, ai sa reusesti cu siguranta.
Te pupa, Deea

Jamilla spunea...

@Deeuta draga, la mine nu e posibil in viitorul foarte apropiat. Am multe de finalizat actualmente. Insa cu siguranta in viata asta, voi ajunge in Maroc.
Te pup si eu!!! Sper ca ti-a placut soundul din clip ;-) (cine ma stie, nu se mai mira ca as dansa intruna).

Anonim spunea...

Este o lume fascinantă, adevărat. Jam, sigur-sigur vei ajunge acolo unde îţi doreşti, pentru că ai o voinţă de invidiat. Pune bănuţi în puşculiţă şi du-te, nu mai aştepta. Călătoriile, de oriunde şi de orice fel ne deschid mintea. Baftă!

Jamilla spunea...

@Isabelle, eu de felul mau sunt mai risipitoare. Banii vin si se duc. Si mai am si multe de facut acasa. O sa merg si in calatorie. Cand va fi momentul si cand voi putea cu adevarat. Nu, nu aman sa traiesc, o iau de la sine. Isa, iti scrisei si la tine ;-)

Anonim spunea...

Mulţumesc pentru secţiunea "susţin". Ar mai fi unul de pus MecenatRO, ţi-l arăt la mine în comentarii. Şi nişte bannere.

Anonim spunea...

Hai că am văzut acum banner-ul.
Dacă mai poţi pune la susţin:
http://mecenatro.wordpress.com
.
Mulţumesc, Jam! :lol:

Jamilla spunea...

@Isabelle, am pus bannerul mic, sus, sa se vada imediat cand intra omu' in pagina mea. Il pun si p'ala la "sustin" ;-)) loolll de doua ori ;-)))) suntem doua idealiste fara vindecare :P

Anonim spunea...

"Nu mi-as dori sa vizitez gradinile Majorelle fara el, persoana pe care o iubesc cel mai mult la ora actuala." - Eu mă întreb pe cine o să iubiţi într-o oră viitoare, ca să nu vă doriţi vizitarea grădinilor Majorelle fără el? Nu sună prea bine, deci, pasajul pe care tocmai l-am citat. Noroc cu K. Urban, care vă salvează nesperat de la alte critici pe text. În rest, să citim numai de bine, căci sunteţi simpatică atunci când zâmbiţi...

Anonim spunea...

cum reusesti sa "visezi"?

Anonim spunea...

pe mine ma ia cu sete cand aud de desert

Jamilla spunea...

@M.G: iubesc acelasi om de trei ani. Si probabil, o sa mai iubesc multa vreme. Pasajul pe care l-ati citat dumneavoastra nu era un text voit poetic, vezi Doamne, care sa dea in patetism din dragoste. Era exact ce simteam in momentul scrierii. Ce simt si acum. Pana la urma, fiecare cu gusturile lui/ei, nu? E o vorba: fiecare intelege ce vrea ;-)))) Cat despre Urban, nu e nevoie sa ma salveze de la critici, nu fug de critici chiar deloc. Keith e postat acolo pt ca exact acea melodie ascultam azidimineata si s-a mulat pe starea de atunci. Dar sa nu ma mai justific, ci mai bine sa va multumesc de trecere! Sunt convinsa ca toata lumea este simpatica atunci cand zambeste.
;-))))))

@Radu D, nu incerc s areusesc, o fac pur si simplu. Visez si cu ochii deschisi si mai si visez ca tot omu', noaptea ;-) desi ghilimelele tale pareau ca duc la transare directa a subiectului, lol ;-)))

@Micu'tzu: las'ca nu traiesti in desert, ci printre oameni si ai apa din belsug :D

Jamilla spunea...

@M.G, rectific, tu vorbesti de Keith Urban care era la postul de ieri dimineata, nu la cel de azi. Eroarea mea ;-)

Elisa spunea...

Jamilla,te rog sa-mi scrii si mie cum ai pus bannerul,ca as vrea si eu.Isabelle,mi-a zis,dar nu-i asa pe blogul nostru,ci altfel.Deci???scri-mi la mine,daca vrei si ai timp.Te pup :)

pescarusul argintiu spunea...

Jamilla, am venit in zbor pe la tine, asa cum am promis, chiar daca acum este tarziu in noapte si tu iti tesi panza diafana a somnului in jurul viselor indraznete... ;)
Am vazut, mi-a placut, ce ramane de facut ? :)
Unduirile neobosite pe ritmuri orientale m-au delectat generos, iar senzatiile tale si trairile acoperite de voaluri pastelate, proiectate pe stravechi taramuri marocane, avandu-l in centru pe fabulosul Marrakech, m-au vrajit prin ineditul lor.
Te-am citit si pe site-ul lui Octavian Paler si te-am descoperit acolo intr-o noua lumina, mai grava, mai purtatoare de responsabilitati fata de devenirea eului tau launtrinc si intrinsec, dar la fel de analitica si de cerebrala.
Ai reusit sa te definesti intr-o maniera misteriosa si atractiva, in acelasi timp :)
Nu pot decat sa te felicit calduros si sa-ti doresc aceleasi arderi artistice care sa te indemne spre scris !

Jamilla spunea...

@Elisa, ok ;-)

@Pescarusule argintiu, da, dormeam cand ai trecut tu pe aici ;-)detectezi tu pe furis senzatia scrierii mele;-)printre randuri;-) ai intuitie buna! sunt analitica pentru ca trebuie sa ne recunoastem si iubim si defectele, nu numai calitatile ;-) iti doresc astazi un zbor lin si mare linistita!ma bucur de sustinerea calduroasa, sa stii!

ice4you® spunea...

Africa este fara dubii cel mai fascinant si misterios taram! Si eu mi-as dori foarte tare sa ajung in acele colturi de lume, Egiptul fiind un vis pe care as vrea sa mi-l implinesc cat mai curand posibil.

Eh ... toate cele bune Jamilla ... si visele tale sa devina realitate!

Jamilla spunea...

@ICE4YOU: u're right! Si, chiar daca nu voi ajunge vreodata pe acolo, macar am visat :D toate cele bune si tie, draga! ;-)